Ako žiť, aby sme v starobe neprežívali, ale žili naplno?

ako-zit-naplno

Starnúť začíname už od narodenia, hovorí Štefan Krajčík, prednosta Geriatrickej kliniky Slovenskej zdravotníckej univerzity a Univerzitnej nemocnice Bratislava.

Starnutie je prirodzený dynamický proces, ktorý nie je možno zastaviť. Je však známe, že je ho možné spomaliť alebo až zvrátiť. Väčšina z kľúčových faktorov, ktoré ovplyvňujú starnutie, nie sú genetického pôvodu, a teda ich môžeme ovplyvniť. Patrí sem hlavne zdravá a vyvážená strava, dostatok vekovo a kondične primeraného pohybu, udržiavanie primeranej hmotnosti, menej stresu, dostatok oddychu a spánku. Zaručené a bežné odporúčania na každej preventívnej prehliadke u lekára. Všetkým je jasné, že fungujú, ale aj napriek tomu ich nedodržiavame.

Súčasná doba už tridsiatnikov núti menej spať, oddychovať a viac sa venovať práci a biznisu. Keď zostane čas na oddych pracujúci človek stojí často pred dilemou vybrať si, ako, kde a s kým správne strávi voľné chvíle. Čo uprednostniť? Rovnako je to s jedlom. Uchyľujeme sa k možnosti rýchlo a lacno sa najesť pred nutnosťou si zdĺhavo pripravovať jedlo so surovín, ktoré síce vieme, že sú zdravšie a pre naše telo prospešnejšie. V určitej fáze života je prirodzené prijatie myšlienky, že čas sú peniaze.

S nástupom prvých prejavov procesu starnutia – ochorenia, bolesť, pokles kondície, atď., si človek začne uvedomovať, že za všetko môže čas. Ako prelomové obdobie vo svojom živote ľudia považujú vek 44 rokov. Celosvetový prieskum potvrdil, že najhorším vekom je jednoznačne vek 44 rokov. Potvrdili to muži i ženy z celého sveta, dokopy takmer milión opýtaných v 72 krajinách všetkých kontinentov. Jedná sa o vek, v ktorom takmer každého zastihne neodvratný fakt, že už starne. Aj keď je štyridsiatka pre mnohých len zlomovým bodom, má väčšina ľudí ešte takmer polovicu života pred sebou. A to je povzbudzujúci fakt, ktorý by mal naštartovať nové predsavzatia a ambície prežiť tú druhú polovicu života naplno.

Základom je prevencia pred chronickými ochoreniami, liečba reálnej príčiny bolesti a nie len liečba bolesti ako dôsledku našich zlých návykov alebo až zlozvykov. Nevyhnutné je začlenenie určitého spôsobu kondične primeranej telesnej aktivity v rozsahu minimálne dvoch cvičení týždenne zameraných na odstránenie následkov oslabovania svalov vplyvom zlého držania tela, neprimeranej záťaže a nadváhy. Podmienkou úspešnosti zotrvania pri tejto aktivite je hlavne pocit uspokojenia a radosti z cvičenia.

Ťažkosti, ktoré bránia aktívnemu a dlhému životu sú nie len fyzické, ale často majú aj iné príčiny. Tieto príčiny je možné eliminovať dodržiavaním určitých zásad, ktoré sú základom princípov regeneračnej metódy spoločnosti Progress Clinic, s.r.o.

Zdieľať článok

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email
Ako je možné sa objednať a získať bližšie informácie?

Stačí, ak nás kontaktujete telefonicky alebo e-mailom.